Акафист читаемые в болезни и скорби

Афисты читаемые в болезни и скорби

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II

От издателей

«Если приходит скорбь – надо больше молиться», – наставлял известный аскет и подвижник, святитель Игнатий (Брянчанинов). Ведь молитва – это самое верное средство к врачеванию всех болезней как душевных, так и телесных. Поэтому у православных христиан с древнейших времен принято обращаться с молитвой не только к Богу – Творцу и Устроителю всей нашей жизни, но и к Божией Матери и святым угодникам Божиим.

Святым целителям мы молимся потому, что многие из них за свое твердое исповедание веры Христовой еще в земной жизни сподобились у Господа дара врачевания страждущих, а по своем отшествии в небесные обители стяжали и особую благодать у Бога быть заступниками и ходатаями пред Ним об оставлении всех наших согрешений, вольных или невольных, и избавлении от всех скорбей и болезней.

Акафисты, читаемые в болезни и скорби Матери Божией мы молимся потому, что Она ближе всех к Богу и вместе с тем близка также и к нам. Ради Ее материнской любви и Ее молитв Господь дарует нам прощение, утешает и укреплят нас в вере, о чем свидетельствуют явленные нам, страждущим, иконы Божией Матери, от которых происходят чудеса и исцеления.

Только молиться надо с верою, помня слова Господа: Просите, и дано будет вам (Мф. 7, 7). А если молясь и не получаем тотчас просимого, то само пребывание в молитве для человека есть благо и счастье, ибо, постоянно беседуя с Божией Матерью и святыми угодниками Божиими, мы приобретаем себе заступников и молитвенников на небесах.

Акафист Пресвятей Владычице нашей Богородице в честь иконы Ея, именуемой «Всех скорбящих Радость»

Во всякой скорби и болезни

Конда́к 1

Взбра́нней Воево́де победи́тельная, я́ко изба́вльшеся от вечныя смерти благодатию от Тебе ро́ждшагося Христа Бога нашего и Твоим ма́терним пред Ним хода́тайством, благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои: яко иму́щая державу непобедимую, от всяких нас бед и скорбных обстоя́ний свободи́, зову́щих: ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.

И́кос 1

Ангел предста́тель по́слан бысть с небесе́ рещи́ Богородице: радуйся, возвещая Божественным воплощением Христовым хотящую родитися от Нея́ Радость всему миру, в ско́рби погиба́ющу. Темже и мы, грехми́ обремене́ннии, надежду спасения в Тебе улучивше, умильно взываем Ти:

Радуйся, Божие ко грешным благоволе́ние; радуйся, кающихся пред Го́сподом Богом крепкое заступле́ние.

Радуйся, падшаго Адама воззвание; радуйся, слез Евиных избавле́ние.

Радуйся, греховную отъе́млющая скверну; радуйся, ба́не, омывающая совесть.

Радуйся, ро́ждшая Изба́вителя, беззакония наша ту́не очищающаго; радуйся, всечудное всех к Богу примирение.

Радуйся, мо́сте, воистину преводя́й нас от смерти к животу; радуйся, мир от потопа греховнаго спа́сшая.

Радуйся, ле́ствице небесная, е́юже Господь к нам сни́де; радуйся, вина́ всех обоже́ния.

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.

Кондак 2

Ви́дяще то́ки чудес, изливаемыя от святы́я Твоея́ иконы, блага́я Богороди́тельнице, я́ко Ты еси́ молящихся благая помощница, обидимых заступница, ненадеющихся надежда, печальных утеше́ние, а́лчущих корми́тельница, наги́х одея́ние, де́вственных целомудрие, стра́нных наставница, тружда́ющихся помощь, слепых прозрение, глухих благослы́шание, больных исцеление, благода́рственне вопием о Тебе Богу: Аллилу́иа.

Икос 2

Разум недоразуме́нный находящих на ны лютых скорбе́й разуме́ти ища́, к Тебе прибегаем, о Мати и Дево, утеше́ния тре́буя. Ты же, я́ко блага́я, научи ны разуме́ти в них блага́го Сына Твоего милосе́рдое промышление во спасение душ наших и очищение многих согрешений, да взываем Ти радостно:

Радуйся, обуреваемых тихое пристанище; радуйся, сумня́щихся известное утверждение.

Радуйся, едина Мати милосердия; радуйся, скорая помощнице сущим в беда́х и напа́стех.

Радуйся, скорбьми́ грехи́ наша очищающая; радуйся, печалию наша не́мощи душевныя врачующая.

Радуйся, су́етныя радости мира сего́ презирати нас научающая; радуйся, от мира к преми́рным ум наш возводящая.

Радуйся, от любве́ земны́я к небе́сней Божией любви нас привлекающая; радуйся, в са́мых страданиях наших утеше́ние и благодатную жизнь нам подающая.

Радуйся, обетование благ вечных; радуйся, хода́таице вечныя радости.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.

Кондак 3

Силою свыше укрепи́ мя, блага́я Владычице, неду́гующа телом и душе́ю, и посещения Твоего сподоби и промышления, мрак уныния и скорби, облежа́щий мя, отгоня́я, да спасаемый Тобою, непрестанно вопию Богу: Аллилу́иа.

Икос 3

Иму́щи богатство милосердия неизрече́нное, всем скорбящим ру́ку помощи простираеши, неду́ги врачующи, страсти исцеляющи. Не пре́зри и мене́, блага́я Владычице, на одре́ не́мощи моея́ низлежа́ща и вопиюща Ти:

Радуйся, милости сокровище многоценное; радуйся, отчаянных еди́на надеждо.

Радуйся, те́ла моего врачевание; радуйся, души́ моея́ спасение.

Радуйся, твердая кре́посте немощны́х; радуйся, изнемогающих заступнице и укрепление.

Радуйся, гнев Божий Твоим молением скоро утоляющая; радуйся, страсти наша силою молитв Твоих укрощающая.

Радуйся, слепых зрение, глухих слышание; радуйся, хромых хождение, немых глаго́лание.

Радуйся, болящих благонадежное посещение; радуйся, я́ко Тобою по мере веры подаются благодатная исцеления всем немощству́ющим.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.

Кондак 4

Буря многих бед и напастей обдержи́т мя, и волнения не ктому́ терплю: Ты же, я́ко милостивая Мати Спаса моего и Бога, воздвигни ру́це к Сыну Твоему моля́щи Его, да при́зрит на лютую скорбь се́рдца моего и воздвигнет мя из пучины отчаяния, вопиющаго Ему: Аллилу́иа.

Икос 4

Слы́шащи, Пресвятая Дево и Мати, Симео́на праведнаго прорече́ние: Тебе же Само́й ду́шу про́йдет оружие, слагала еси́ в се́рдце Твоем вся глаголы сия́, разумевающи, я́ко радость ма́терняго се́рдца о ча́дех многих печалей в мире сем бывает прича́стна. Темже, я́ко искуше́нней по всяческим и спострада́ти ма́терней ско́рби могу́щей, взываем Ти:

Радуйся, радость миру Христа Спасителя ро́ждшая; радуйся, мир от скорбе́й избавляющая.

Радуйся, хуления и клеветы́ на Сына Твоего терпевшая; радуйся, страданием Его спострадавшая.

Радуйся, скорбных ма́терей утешение; радуйся, чад их благодатное охранение.

Радуйся, в беда́х скорое нам заступление; радуйся, заблуждших исправление.

Радуйся, младенцев питание; радуйся, юных наставление.

Радуйся, Мати сиротству́ющих; радуйся, вдов заступление.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.

Кондак 5

Богото́чную Кровь Сына Твоего, на Кресте за спасение наше изливаемую, зрящи, я́ко Раба Господня, смиренно во́ли Отца, И́же на небесе́х, повинующаяся, нам образ злострадания и терпения яви́ла еси́, да и мы, в пещи́ искуше́ний и бед су́щии, вопием смиренно Богу: Аллилу́иа.

Источник

Молитва – это самое верное средство к врачеванию всех болезней как душевных, так и телесных. Поэтому у православных христиан с древнейших времен принято обращаться с молитвой не только к Богу – Творцу и Устроителю всей нашей жизни, но и к Божией Матери и святым угодникам Божиим.

Молясь Божией Матерью и святыми угодниками Божиими, мы приобретаем себе заступников и молитвенников на небесах, от которых происходят чудеса и исцеления.

далееАкафист Пресвятей Владычице нашей Богородице в честь иконы Ея, именуемой «Всех скорбящих Радость»

Во всякой скорби и болезни

Икона «Всех скорбящих Радость» находится в Преображенском храме на Ордынке в Москве. История этой иконы такова: в 1688 году сестра Патриарха Московского и всея Руси Иоакима Евфимия, долго страдавшая неизлечимой болезнью, однажды услышала голос, призывавший ее пойти помолиться перед образом Божией Матери «Всех скорбящих Радость» на Ордынку и заказать совершение молебна с водосвятием. Евфимия выполнила указание свыше и исцелилась.

далееАкафист Пресвятей Владычице нашей Богородице в честь иконы Ея, именуемой «Казанской»

От глазных болезней и слепоты

Явление Казанской иконы Божией Матери, не раз избавлявшей Отчизну от смут и нестроений, произошло в 1579 году, когда в Казани Богородица явилась во сне одной девице по имени Матрона и повелела идти и взять Ее икону из земли. Икона была чудесно обретена завернутой в кусок сукна, сквозь который сияла чудным светом, как будто новая. Когда во время крестного хода икону несли в храм, происходило множество исцелений, особенно от слепоты. И сейчас перед Казанской иконой Божией Матери молятся все недугующие глазными болезнями и слепотой.

далееАкафист святителю Алексию, митрополиту Московскому

От глазных болезней и слепоты

Великий светильник Земли Русской святитель Алексий, митрополит Московский, жил в XIV веке в нелегкое для всего русского народа время татарского ига. Воспитатель малолетнего князя Димитрия Донского и давний духовный друг преподобного Сергия Радонежского, он еще при жизни своей славился не только мудростью и благочестием, но и даром чудотворения.
Однажды, в 1357 году хан прислал в Москву требование отпустить святителя Алексия в Орду для исцеления его ослепшей жены, ханши Тайдулы, угрожая, в случае отказа, разорить всю Русскую Землю. По прибытии в Орду святитель начал молебное пение и после долгой молитвы окропил освященной водой Тайдулу, и та тотчас прозрела. Хан и все бывшие при исцелении изумились и прославили Бога.
И вот уже на протяжении многих столетий все православные, страдающие слепотою и болезнью глаз, притекают с теплой молитвой к святителю Алексию.

далееАкафист Пресвятей Владычице нашей Богородице в честь иконы Ея, именуемой «Всецарица»

От раковых болезней

В Греции, в святой Ватопедской обители на горе Афон, находится чудотворный образ Божией Матери, именуемой «Всецарица». Эта икона имеет от Бога особую и исключительную благодать исцеления страшных раковых болезней.
В 1991 году множество иконок с образом  «Всецарица» было отправлено в благословение русским детям, страдающим раком. По свидетельству сотрудников онкологического центра, за это время произошло несколько чудес.

далееАкафист святителю Нектарию, митрополиту Пентапольскому, Эгинскому чудотворцу

От раковых болезней

Святитель Нектарий Эгинский (1846–1920) явился в наш непростой век той евангельской свечой, которую Бог поставил светить всему миру. С детства воспитанный в благочестии и добродетели, он еще при жизни своей был почтен от Бога даром прозорливости и чудотворения. Господь удостоил Своего раба высоким саном епископа. Но и будучи митрополитом Пентапольским, святитель Нектарий претерпел многочисленные и несправедливые обвинения и клевету, перенося все это с неизменной кротостью и смирением.
К раке его мощей, находящейся на греческом острове Эгина, стекаются паломники со всего мира. Особенно славен святитель Нектарий исцелениями от раковой болезни, многочисленные свидетельства чему собраны в книге, посвященной святому.

далееАкафист Пресвятей Владычице нашей Богородице в честь иконы Ея, именуемой «Феодоровская»

При трудных родах

Феодоровская икона Божией Матери, по преданию, написана святым евангелистом Лукой. Празднование этой иконе приходится на 14/27 марта, когда в 1613 году в Костромском соборе происходило «умоление» Михаила Романова на престол. Юный Михаил отказывался от этого тяжкого ига, и мать не хотела этого.
Наконец, архиепископ Рязанский Феодорит взял в руки Владимирскую, а Авраамий Палицын – Феодоровскую иконы Божией Матери и сказали ей: «Если нас не слушаетесь, то ради Богоматери и великих святителей склонитесь на милость и не прогневляйте Господа Бога». Мать Михаила инокиня Марфа упала ниц перед Феодоровской иконой и произнесла: «Да будет воля Твоя, Владычице! В Твои руки предаю сына моего: наставь его на путь истинный, на благо себе и отечеству!» И Михаил стал царем.
Перед Феодоровской иконой Божией Матери молятся при трудных родах.

далееАкафист Пресвятей Владычице нашей Богородице в честь иконы Ея, именуемой «Скоропослушница»

Чтобы родить здоровых детей

Икона, именуемая «Скоропослушница», находится на Афоне, в Дохиарском монастыре. Однажды Богородица возвестила одному монаху: «Пусть все православные христиане обращаются ко Мне в нуждах, и Я не оставлю никого, и молитвы всех будут исполняемы Сыном и Богом Моим, ради Моего ходатайства перед Ним».
Отсюда и пошло название – Скоропослушница. По молитве перед этой иконой совершается множество чудес. Особенно же перед ней просят о рождении здоровых детей.

далееАкафист святому великомученику и целителю Пантелеимону

Во всякой болезни

Святой великомученик Пантелеимон, безмездный врач, жил в III веке по Рождестве Христовом. Прекрасно обучившись врачебному искусству и просветившись Святым Крещением, юный врач сделался широко известным: он безвозмездно исцелял все болезни призыванием имени Иисуса Христа и даже отверз очи слепому. За твердое исповедание веры в Иисуса Христа он был жестоко умучен.
И по сей день неисчислимы свидетельства истории об исцелении святым Пантелеимоном болящих самыми лютыми болезнями.

далееАкафист святой великомученице Варваре

Чтобы не умереть внезапной смертью

Святая великомученица Варвара родилась в знатной языческой семье. Ее отец желал выдать девушку замуж, но Варвара решила уневестить себя единому Жениху – Христу. Ее отдали на мучения, и сам отец лично отрубил мученице голову, за что и был вскоре поражен Божиим наказанием – убит молнией.
Святая Варвара имеет благодать у Бога сохранять всякого человека от болезни и внезапной смерти без покаяния и причащения.

далееАкафист святому священномученику Антипе, епископу Пергамскому

От зубной боли

Священномученик Антипа был учеником святого апостола Иоанна Богослова и епископом Пергамской Церкви в Малой Азии. Несмотря на то, что в то время император Диоклетиан воздвиг гонение на христиан, святой Антипа усердно обращал ко Христу язычников. Император велел бросить его в раскаленного медного быка в Идольском капище, но тело его не сгорело и было погребено христианами.
Святой Антипа имеет благодать исцелять от болезней, особенно же от «удручающия зубныя болезни».

далееАкафист святому мученику Вонифатию

От блудной страсти и пианства

Святой мученик Вонифатий пострадал за Христа в 290 году. Будучи рабом знатной римлянки, он жил с ней в беззаконном сожительстве, предаваясь пианству и разврату. Его покровительница желала иметь дома мощи святых мучеников и отправила Вонифатия выкупить их у мучителей. Вонифатий же, придя в город и увидя мужество и стойкость христианских мучеников, сам исповедал себя христианином, за что и был жестоко умучен. Его спутники привезли тело Вонифатия обратно, и от мощей святого мученика проистекало множество чудес. И поныне он является теплейшим ходатаем к Богу о всех, кто страдает блудной страстью и недугом пианства.

далееАкафист преподобному и богоносному отцу нашему Иоанну, пустынножителю Рыльскому, чудотворцу

Об исцелении немоты

Преподобный Иоанн Рыльский, живший в Х веке, нес свои подвиги в Болгарии. В юных летах, после смерти родителей, он раздал все имение нищим, принял монашество и поселился на необитаемой горе. Разбойники, напав на него, выгнали его оттуда, и он удалился в пустыню на реке Рило и поселился в дупле.  Здесь святой прожил 60 лет, питаясь одной растительной пищей и не видя лица человеческого. Но со временем к нему стали приходить ищущие подвижнической жизни, и таким образом была устроена обитель.
К преподобному Иоанну Рыльскому обращаются за помощью в исцелении немоты.

далееАкафист преподобному отцу нашему Никите столпнику, Переславскому чудотворцу

От расслабления (паралича), бессонницы, потери аппетита и при лишении членов

Преподобный Никита столпник, Переславский был сборщиком налогов, жестоко грабившим простых людей. Устрашенный видением, посланным свыше для его вразумления, он удаляется в монастырь и возлагает на себя множество подвигов.
Преподобный Никита обладал даром исцеления, в том числе и расслабленных (т.е. парализованных). Известно, что юный Михаил, сын князя Черниговского, ездил лечиться к преподобному Никите, и чудотворец посохом своим исцелил князя.
Преподобному Никите молятся страдающие бессонницей, потерей аппетита и лишенные каких-либо членов тела.

contentИные популярные молитвы

Молитвы о вере
О молитве: Как нужно молиться и каких ошибок избегать, Молитвенное правило, Из каких молитв должно состоять молитвенное правило мирянина, Когда совершать свое молитвенное правило, Как подготовиться к молитве, Как совершать дома свое молитвенное правило, Что делать при рассеянии на молитве, Как заканчивать свое молитвенное правило, Как научиться молитвенно проводить день, Как принудить себя к молитве, Что нужно для успешной молитвы
О молитве: Какие молитвы нельзя читать мирянам, Какие молитвы должны читать миряне, Опасность привыкания, Как научиться припадать к Богу в молитве, О чем просить Бога в своих молитвах, Почему наши молитвы бывают неуслышаны
Молитвы спасении от насилия
Акафист, Молитвы составленные в заключении
Сильные молитвы от всяких бед, напастей, чар и от колдовства, а так же на удачу
Главные молитвы: Молитва Господня, Иисусова молитва

далееВсе молитвы …

Источник

Акафист читаемые в болезни и скорби

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II

Акафист читаемые в болезни и скорби

От издателей

Акафист читаемые в болезни и скорби

«Если приходит скорбь – надо больше молиться», – наставлял известный аскет и подвижник, святитель Игнатий (Брянчанинов). Ведь молитва – это самое верное средство к врачеванию всех болезней как душевных, так и телесных. Поэтому у православных христиан с древнейших времен принято обращаться с молитвой не только к Богу – Творцу и Устроителю всей нашей жизни, но и к Божией Матери и святым угодникам Божиим.

Святым целителям мы молимся потому, что многие из них за свое твердое исповедание веры Христовой еще в земной жизни сподобились у Господа дара врачевания страждущих, а по своем отшествии в небесные обители стяжали и особую благодать у Бога быть заступниками и ходатаями пред Ним об оставлении всех наших согрешений, вольных или невольных, и избавлении от всех скорбей и болезней.

Акафисты, читаемые в болезни и скорби Матери Божией мы молимся потому, что Она ближе всех к Богу и вместе с тем близка также и к нам. Ради Ее материнской любви и Ее молитв Господь дарует нам прощение, утешает и укреплят нас в вере, о чем свидетельствуют явленные нам, страждущим, иконы Божией Матери, от которых происходят чудеса и исцеления.

Только молиться надо с верою, помня слова Господа: Просите, и дано будет вам (Мф. 7, 7). А если молясь и не получаем тотчас просимого, то само пребывание в молитве для человека есть благо и счастье, ибо, постоянно беседуя с Божией Матерью и святыми угодниками Божиими, мы приобретаем себе заступников и молитвенников на небесах.

Акафист читаемые в болезни и скорби

Акафист Пресвятей Владычице нашей Богородице в честь иконы Ея, именуемой «Всех скорбящих Радость»
Во всякой скорби и болезни

Акафист читаемые в болезни и скорби

Конда́к 1

Взбра́нней Воево́де победи́тельная, я́ко изба́вльшеся от вечныя смерти благодатию от Тебе ро́ждшагося Христа Бога нашего и Твоим ма́терним пред Ним хода́тайством, благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои: яко иму́щая державу непобедимую, от всяких нас бед и скорбных обстоя́ний свободи́, зову́щих: ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.

И́кос 1

Ангел предста́тель по́слан бысть с небесе́ рещи́ Богородице: радуйся, возвещая Божественным воплощением Христовым хотящую родитися от Нея́ Радость всему миру, в ско́рби погиба́ющу. Темже и мы, грехми́ обремене́ннии, надежду спасения в Тебе улучивше, умильно взываем Ти:

Радуйся, Божие ко грешным благоволе́ние; радуйся, кающихся пред Го́сподом Богом крепкое заступле́ние.

Радуйся, падшаго Адама воззвание; радуйся, слез Евиных избавле́ние.

Радуйся, греховную отъе́млющая скверну; радуйся, ба́не, омывающая совесть.

Радуйся, ро́ждшая Изба́вителя, беззакония наша ту́не очищающаго; радуйся, всечудное всех к Богу примирение.

Радуйся, мо́сте, воистину преводя́й нас от смерти к животу; радуйся, мир от потопа греховнаго спа́сшая.

Радуйся, ле́ствице небесная, е́юже Господь к нам сни́де; радуйся, вина́ всех обоже́ния.

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.

Кондак 2

Ви́дяще то́ки чудес, изливаемыя от святы́я Твоея́ иконы, блага́я Богороди́тельнице, я́ко Ты еси́ молящихся благая помощница, обидимых заступница, ненадеющихся надежда, печальных утеше́ние, а́лчущих корми́тельница, наги́х одея́ние, де́вственных целомудрие, стра́нных наставница, тружда́ющихся помощь, слепых прозрение, глухих благослы́шание, больных исцеление, благода́рственне вопием о Тебе Богу: Аллилу́иа.

Икос 2

Разум недоразуме́нный находящих на ны лютых скорбе́й разуме́ти ища́, к Тебе прибегаем, о Мати и Дево, утеше́ния тре́буя. Ты же, я́ко блага́я, научи ны разуме́ти в них блага́го Сына Твоего милосе́рдое промышление во спасение душ наших и очищение многих согрешений, да взываем Ти радостно:

Радуйся, обуреваемых тихое пристанище; радуйся, сумня́щихся известное утверждение.

Радуйся, едина Мати милосердия; радуйся, скорая помощнице сущим в беда́х и напа́стех.

Радуйся, скорбьми́ грехи́ наша очищающая; радуйся, печалию наша не́мощи душевныя врачующая.

Радуйся, су́етныя радости мира сего́ презирати нас научающая; радуйся, от мира к преми́рным ум наш возводящая.

Радуйся, от любве́ земны́я к небе́сней Божией любви нас привлекающая; радуйся, в са́мых страданиях наших утеше́ние и благодатную жизнь нам подающая.

Радуйся, обетование благ вечных; радуйся, хода́таице вечныя радости.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.

Кондак 3

Силою свыше укрепи́ мя, блага́я Владычице, неду́гующа телом и душе́ю, и посещения Твоего сподоби и промышления, мрак уныния и скорби, облежа́щий мя, отгоня́я, да спасаемый Тобою, непрестанно вопию Богу: Аллилу́иа.

Икос 3

Иму́щи богатство милосердия неизрече́нное, всем скорбящим ру́ку помощи простираеши, неду́ги врачующи, страсти исцеляющи. Не пре́зри и мене́, блага́я Владычице, на одре́ не́мощи моея́ низлежа́ща и вопиюща Ти:

Радуйся, милости сокровище многоценное; радуйся, отчаянных еди́на надеждо.

Радуйся, те́ла моего врачевание; радуйся, души́ моея́ спасение.

Радуйся, твердая кре́посте немощны́х; радуйся, изнемогающих заступнице и укрепление.

Радуйся, гнев Божий Твоим молением скоро утоляющая; радуйся, страсти наша силою молитв Твоих укрощающая.

Радуйся, слепых зрение, глухих слышание; радуйся, хромых хождение, немых глаго́лание.

Радуйся, болящих благонадежное посещение; радуйся, я́ко Тобою по мере веры подаются благодатная исцеления всем немощству́ющим.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.

Кондак 4

Буря многих бед и напастей обдержи́т мя, и волнения не ктому́ терплю: Ты же, я́ко милостивая Мати Спаса моего и Бога, воздвигни ру́це к Сыну Твоему моля́щи Его, да при́зрит на лютую скорбь се́рдца моего и воздвигнет мя из пучины отчаяния, вопиющаго Ему: Аллилу́иа.

Икос 4

Слы́шащи, Пресвятая Дево и Мати, Симео́на праведнаго прорече́ние: Тебе же Само́й ду́шу про́йдет оружие, слагала еси́ в се́рдце Твоем вся глаголы сия́, разумевающи, я́ко радость ма́терняго се́рдца о ча́дех многих печалей в мире сем бывает прича́стна. Темже, я́ко искуше́нней по всяческим и спострада́ти ма́терней ско́рби могу́щей, взываем Ти:

Радуйся, радость миру Христа Спасителя ро́ждшая; радуйся, мир от скорбе́й избавляющая.

Радуйся, хуления и клеветы́ на Сына Твоего терпевшая; радуйся, страданием Его спострадавшая.

Радуйся, скорбных ма́терей утешение; радуйся, чад их благодатное охранение.

Радуйся, в беда́х скорое нам заступление; радуйся, заблуждших исправление.

Радуйся, младенцев питание; радуйся, юных наставление.

Радуйся, Мати сиротству́ющих; радуйся, вдов заступление.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.

Кондак 5

Богото́чную Кровь Сына Твоего, на Кресте за спасение наше изливаемую, зрящи, я́ко Раба Господня, смиренно во́ли Отца, И́же на небесе́х, повинующаяся, нам образ злострадания и терпения яви́ла еси́, да и мы, в пещи́ искуше́ний и бед су́щии, вопием смиренно Богу: Аллилу́иа.

Икос 5

Ви́дя Тя, Сын Твой и Бог, при Кресте́ стоящую с возлюбленным учеником и се́рдцем Ему сраспинающуюся, глаголаше: Же́но, се, сын Твой, и ученику: се, Ма́ти твоя, всыновля́я Тебе вся верующия в Него. Мы же, я́ко о́бщницы ско́рби и страданий Сына Твоего, имеюще в Тебе благую Ма́терь, на Тя все упование в ско́рби возлагающе, вопием Ти:

Радуйся, Ма́ти рода христианскаго; радуйся, усыновившая нас при Кресте́ Сына Твоего.

Радуйся, Бо́га с челове́ки соединившая; радуйся, верных Го́сподеви сочетавшая.

Радуйся, А́гнице, ро́ждшая А́гнца, взе́мшаго грехи́ мира; радуйся, ча́ше, че́рплющая нам радость от Источника безсмертия.

Радуйся, спору́чнице спасения грешных; радуйся, взыскание погибших.

Радуйся, неча́янная гре́шных ра́досте; радуйся, па́дших воста́ние.

Радуйся, целительнице всех не́мощей; радуйся, утоление всякия печали.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.

Кондак 6

Пропове́дуют милости Твоя, Богомати, вси концы́ вселе́нныя, и́бо честны́м покро́вом Твоим покрываеши весь род христианский, о немже непрестанно мо́лишися Христу Спасителю нашему и избавляеши от всех бед благонравныя и богобоя́щияся рабы́, верно вопиющия Богу: Аллилу́иа.

Икос 6

Возсия́ благодать светозарная от пречу́дныя иконы Твоея́, Богомати, пред не́юже со слезами припа́дающе, мо́лим Ти ся: отжени́ о́блак нашедших на ны искушений, да вопием Ти радостно:

Радуйся, приносящая к Сыну Твоему и Богу моления верных; радуйся, и Сама́ у Престола Сына Твоего непрестанно молящаяся о нас.

Радуйся, предстательнице к Богу, мир от бед спасающая; радуйся, заступнице ро́да христианскаго, от Бога нам дарова́нная.

Радуйся, дре́во благосенноли́ственное, имже покрываются мнози; радуйся, древо светлоплодови́тое, и́мже питаются вернии.

Радуйся, покро́ве миру, ши́рший облака; радуйся, земле́ обетова́ния, из нея́же течет мед и млеко́.

Радуйся, светлый о́блаче, верныя непрестанно освещающий; радуйся, сто́лпе огненный, наставля́яй избра́нныя к небесному наследию.

Радуйся, ни́во, растящая обилие щедрот; радуйся, подательнице всякия благости.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.

Кондак 7

Хотя́щи яви́ти то́ки чудес от Своея́ иконы, Всех скорбящих Радости, повелела еси́, Владычице, болящей Евфи́мии молебная пения пред то́ю совершати, и получивши исцеление всем пропове́дати милости, ра́ди тоя́ иконы явле́нныя, да не сокры́т будет источник благодатных изцелений всем требующим. Те́мже и мы не таи́м Твоих благодеяний, но благода́рственне прославля́юще Бога, вопием Ему: Аллиу́ия

Икос 7

Новая купель Силоа́мская па́че о́ныя древния яви́ся, Пречистая Владычице, храм Твой, в не́мже покланяемся чудотворней иконе Твоей: и́бо не единою в лето и то́кмо пе́рвее входящим здравие те́ла подаеши, но всегда всякий неду́г и всякую язву душевную и телесную врачу́еши с верою и любовию к Тебе прибегающих. Сего ради вопием Ти:

Радуйся, купе́ль, в не́йже вся ско́рби наша погружаются; радуйся, ча́ше, е́юже радость и спасение восприемлем.

Радуйся, ка́меню, напоивший жаждущия жизни; радуйся, дре́во, услаждающее сла́ныя во́ды житейскаго мо́ря.

Радуйся, животворныя воды́ неистощимый источниче; радуйся, ба́не, омывающая греховную скверну.

Радуйся, скорбе́й наших услажде́ние; радуйся, печалей наших утоление.

Радуйся, болезней наших врачевание; радуйся, бед избавление.

Радуйся, де́монов попрание; радуйся, враго́в посрамление.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.

Кондак 8

Стра́нники и пришельцы вси есмы́ на земли́ сей, по глаголу апостолову: беды́ от врагов, беды́ от сро́дник, беды́ от лжебра́тии терпя́ще в лишениих многих и ско́рбех. Ты же, Владычице, я́ко благая Одиги́трие, наста́ви нас к тихому пристанищу, и моли́ Сына Твоего прощению прегрешений нам прежде конца дароватися, да непрестанно вопием Богу: Аллилу́иа.

Икос 5

Все житие́ наше на земли болезненно и печали испо́лнено от клеветы́, досажде́ния, укоре́ния и иных многовидных бед и напастей: немощству́ет бо тело, изнемогает и дух наш. К Тебе у́бо прибегаем, Богомати, пред пречистою иконою Твоею припа́дающе, испо́лни радости и веселия скорбная сердца́ наша, да вопием Ти:

Радуйся, путеводительнице, к небесному отечеству нас руководящая; радуйся, Царице неба и земли́, врата́ райская нам отверзающая.

Радуйся, милостивая, нас ми́лующая; радуйся, домострои́тельнице, житие́ наше до́бре устрояющая.

Радуйся, руно́ ороше́нное, е́же Гедео́н предви́де; радуйся, блаженное чре́во, невместимаго всеми Бога вместившее.

Радуйся, купино́ неопали́мая; радуйся, неруши́мая стено́.

Радуйся, живоносный источниче; радуйся, цвете неувядаемый.

Радуйся, умягче́ние злых серде́ц; радуйся умиле́ние благи́х.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.

Кондак 9

Всякая житейская в мире сем сладость печали бывает прича́стна: слава не стои́т, богатство мимотече́т, ле́пота и здравие увядают, дру́зи и и́скреннии смертию отъе́млются. Услади́ у́бо наша ско́рби, благи́х вино́вная, Твою нетленную дающи радость нам вопиющим Богу: Аллилу́иа.

Икос 9

Вети́я многовеща́нныя недоуме́ют, ки́ими словесы́ скорбя́щия утеша́ти, но Сама, Владычице, возглаго́ли сердца́м нашим утеше́ние, благодати Твоея́ лучами о́блак ско́рби на́шея и мрак уныния разгоняющи, да взываем Ти:

Радуйся, обрадовавшая наде́янием на Тя всех христиан; радуйся, радосте и умире́ние миру.

Радуйся, подательнице Божественныя благости; радуйся, надеждо благ вечных.

Радуйся, кораблю́ хотящих спастися; радуйся, пристанище житейских плаваний.

Радуйся, верная хранительнице уповающих на Тя по Бо́зе; радуйся, одеждо наги́х дерзновения.

Радуйся, хранительнице всех и утверждение; радуйся, всех верных ограждение и священное прибежище.

Радуйся, по́моще верно молящихся Тебе; радуйся, светлое благодати познание.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.

Кондак 10

Спасти́ хотя́й род человеческий от вечныя му́ки и непрестающия ско́рби, Человеколюбец Господь в присноде́вственную утробу Твою всели́ся и Тебе, Матерь Свою, дарова́ погибающим в помощь, покров и защище́ние, да бу́деши печальным утеше́ние, скорбящим ра́дование, отчаянным надежда, вечныя муки Своим хода́тайством избавляющая и к небесному веселию приводящая всех, верно вопиющих Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена́ еси де́вам, Богородице Дево, и всем к Твоему покро́ву прибегающим. Темже мо́лим Тя: заступи́, покры́й и соблюди всех си́рых и безпо́мощных от искушений, озлоблений и бед, Тебе с любовию взывающих:

Радуйся, сто́лпе де́вства; радуйся, чистоты и целомудрия сосу́де избра́нный.

Радуйся, во́инствующим на плоть целому́дрием изрядное венча́ние; радуйся, во и́ночестве благоскорбя́щим подательнице вечнаго радования.

Радуйся, пламень страсте́й изменяющая; радуйся, мрак искушений прогоняющая.

Радуйся, наставнице целомудрия; радуйся, чистоты ограждение.

Радуйся, исправление челове́ков; радуйся, Еюже от падения воста́хом.

Радуйся, твердое веры утверждение; радуйся, приятное молитвы кади́ло.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.

Кондак 11

Пение всеумиле́нное прино́сим Ти, раби Твои, Богородице, я́ко всесильней заступнице рода нашего: утоли́ болезни многовоздыха́ющия души́ моея́, укроти́ гнев Божий, пра́ведно на ны дви́жимый грех ради наших, избави нас от всякия лю́тыя ско́рби и болезни, вопиющих о Тебе Богу: Аллилу́иа.

Икос 11

Светоприе́мная свеща́, у́глем благодати Божия возжже́нная, яви́ся нам пречестна́я икона Твоя, Владычице, на освящение наше и утеше́ние. Мы же, любовию чту́ще ю и с верою припа́дающе к ней, вопием Ти:

Радуйся, сильным Твоим заступлением от всех бед нас избавляющая; радуйся, от тру́са и пото́па нас защищающая.

Радуйся, от гла́да душевнаго и телеснаго нас снабдевающая; радуйся, огнь росою молитв Твоих угашающая.

Радуйся, от смертнаго губительства нас спасающая; радуйся, в бра́нех крепкая помощнице.

Радуйся, от нашествия иноплеме́нных нас ограждающая; радуйся, от междоусо́бныя брани охраняющая.

Радуйся, плавающих легкое по вода́м прехождение; радуйся, путешествующих добрая води́тельнице.

Радуйся, пленных свобождение; радуйся, от належа́щаго пра́веднаго преще́ния Божия скорое избавление.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.

Кондак 12

Благодати зало́г восхотевши да́ти роду нашему, цельбоносную икону Твою явила еси́ нам, Богомати, от нея́же то́ки чуде́с с верою приходящим источаются, недузи врачу́ются и ско́рби утоляются. Сего ради радостно о Тебе вопием Богу: Аллилу́иа.

Икос 12

Пою́ще Твоя милости и чудеса, Богороди́тельнице, хва́лим Тя вси, я́ко твердую предстательницу нашу, и со умиле́нием покланяемся Тебе, молящейся о нас, и просим: воздви́гни ру́це к Сыну Твоему, да всегда в сей жизни и по смерти нашей милосердие Его неотступно будет от нас, взывающих Ти:

Радуйся, непостыдное наше упование в животе́ и по преставле́нии нашем; радуйся, уповающим на Тя ми́рен конец жития сего подающая.

Радуйся, в день су́дный наша надеждо и защище́ние; радуйся, Судии́ праведнаго умоле́ние.

Радуйся, гее́нны вечныя избавление; радуйся, надеждо вечнаго спасения.

Радуйся, ключу́ Царствия Христова; радуйся, две́ре райская.

Радуйся, мо́сте, к небесем приводя́й; радуйся, всех ка́ющихся грешников прибежище и благая заступнице.

Радуйся, А́нгелов радосте; радуйся, всех праведных славо и утешение.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, всех скорбящих Радосте.

Кондак 13

О Всепе́тая Богообра́дованная Ма́ти, ро́ждшая на радость небу и земли́ Царя Христа, Бога нашего! Услыши глас скорбящих раб Твоих, и прие́мши сие́ малое моление наше, избави нас от всяких бед, скорбе́й и напа́стей; неду́ги наша исцели, напрасныя клеветы́ потреби́, всяку зло́бу и вражду отжени́ от нас, и будущия изми́ му́ки о Тебе вопиющих: Аллилу́иа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангел предста́тель…» и 1-й кондак «Взбра́нней Воеводе…»

Молитва

О Пресвятая Владычице и Богородице, высшая Херуви́м и честне́йшая Серафи́м, Богоизбра́нная Отрокови́це, всех скорбящих Радосте! Пода́ждь утеше́ние и нам, в скорби су́щым: ра́зве бо Тебе иного прибежища и по́мощи не и́мамы. Ты еди́на еси́ радости нашея хода́таица, и я́ко Матерь Божия и Ма́ти ?